Branchenieuws

Groupon past zich aan voor terúgkerende gast

De één is voor, de ander tegen: kortingssites als Groupon. De één noemt het investeren in marketing, de ander zegt dat er zo niets aan te verdienen valt. Onder andere omdat die nieuwe gasten niet terugkomen. Groupon past daarom haar businessmodel aan.


Dat schrijft NUzakelijk. Aanbieders van kortingen waaronder horecaondernemers klaagden dat gasten/klanten na gebruikmaking van een korting via Groupon niet terugkomen. Ook gaven de consumenten geen extra geld uit bij een actie van Groupon.

Door de hoge kortingen maakten aanbieders in vele gevallen zelfs verlies.

Meer kortingen
Daarom past Groupon zijn businessmodel aan. Als consumenten een bepaald bedrag besteden aan dagelijkse deals, krijgen zij in het vervolg 80 procent korting in plaats van 50 procent. Hierdoor zou de consument vaker terugkomen naar een aanbieder van een actie.

Concurrent LevelUp had al een soortgelijk model. Lees eventueel ook 'Meedoen aan kortingssites is marketing'.

Bron: NUzakelijk.