De ReclameCodeCommissie veroordeelde Groupon onlangs omdat ze misleidende informatie op haar Nederlandse voorlichtingswebsite voor (horeca)ondernemers zou hebben staan. De kortingssite heeft de informatie nu aangepast, maar naar eigen zeggen niet vanwege de veroordeling.
Dat meldt NUzakelijk. De misleidende informatie waarvoor Groupon op de vingers werd getikt was gebaseerd op Amerikaans consumentengedrag. Hierdoor zouden bij Nederlandse ondernemers onjuist verwachtingen worden gewekt.
Eigen initiatief
Groupon heeft de informatie nu aangepast, maar volgens haar niet doordat ze op de vingers is getikt. De kortingssite startte naar eigen zeggen in januari al met een Europees onderzoek naar gebruikers van de dienst, uitgevoerd door het onderzoeksbureau Ipsos.
"We zijn in een hele korte periode zeer snel gegroeid", licht een woordvoerster van Groupon in Nederland toe. "Daarmee veranderde ook de samenstelling van onze groep gebruikers."
Volgens haar waren het vooral relatief jonge mensen ('early adopters') die de dienst in de beginperiode gebruikten.
Bron: NUzakelijk.

