Branchenieuws

Groei belangstelling voor korte uitstapjes

De populariteit van tweedaagse lastminute-uitstapjes met een hotelovernachting – zogeheten nanobreaks – neemt toe.

(Photo: NBTC)

Dit blijkt uit cijfers van boekingssite Hotels.com. In 2011 zochten reizigers uit een groot aantal Europese landen vaker naar een tweedaagse trip met hotelovernachting dan in 2010.

Vooral de toeristische steden zijn in trek.

Landen
De populariteit van nanobreaks steeg het sterkst onder Franstalige Zwitsers, die het afgelopen jaar 82 procent vaker een afzonderlijke hotelnacht zochten dan in 2010. Ook Finnen (72 procent) en Duitstalige Zwitsers (66 procent) toonden sterk groeiende interesse.

Onder Nederlanders steeg het aantal zoekopdrachten naar afzonderlijke hotelnachten met 43 procent ten opzichte van 2010.

Bereikbaar
Olivier Pernoud, marketmanager Benelux van Hotels.com: "Europese steden zijn in het algemeen uitstekend bereikbaar. Bovendien zijn er vaak voordelige lastminute-hotelaanbiedingen te vinden, waardoor ook ultrakorte tripjes aantrekkelijk zijn. Het is fantastisch dat Europese reizigers daarvan gebruik maken."

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.