Hilton Amsterdam is een flagshipstore rijker. In de lobby bevindt zich nu House of Caviar, met exclusieve delicatessen.
Om dit heuglijke nieuws te vieren én om de maand december bij Hilton Amsterdam en restaurant Roberto’s feestelijk in te luiden, hield general manager Roberto Payer (rechts op de foto) dinsdag 22 november een exclusieve lunch.
House of Caviar
Het aperitief werd verzorgd door Ashkan Mossafaian (links op de foto) van House of Caviar. Daarbij Asetra uit Uruguay, de Chinese Schrencki Imperial en Kaluga van de Huso Dauricus steur. De bijgeserveerde champagnes waren de Moët & Chandon, Grand Vintage 2002, Veuve Clicquot Ponsardin, Vintage 2002, Dom Perignon, Vintage 2000 en de Veuve Clicquot Ponsardin, Vintage Rosé 2004.
Deze producten zijn allemaal verkrijgbaar bij House of Caviar, maar het assortiment is nog breder. Ook chocolade, zalm en hammen behoren tot het aanbod.
Kwaliteit
Payer: "Uiteraard passen deze luxe-producten bij het Hilton, maar we willen ze juist ook toegankelijk maken voor een breder publiek. Omdat de producten hier in kleinere hoeveelheden verkrijgbaar zijn, kun je in het restaurant een beetje kaviaar bestellen bij een glas wijn. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.”
Puur genieten
Tijdens de lunch stonden verder aardse producten centraal: onbewerkt en puur, zoals het de klassiek Italiaanse keuken betaamt. Volgens het adagium van de gastheer zelf: meglio poco ma buono. Payer: "Ze vragen heel vaak aan mij of ik een Michelinster wil. Mijn antwoord is altijd hetzelfde. Ik ga voor pure smaken, onbewerkte producten en authentieke recepturen. Dat matcht niet met Michelin. Ik vind ook dat niemand een origineel receptuur mag aantasten, dat moet altijd intact worden gelaten."
"Bij Roberto’s blijven we bij de basis. Italiaans eten, sober en klassiek met unieke, pure (aardse) producten, van aperitief tot dessert."
Witte truffel
Een voorbeeld hiervan was chef Franz Condes carnaroli-risotto met witte truffel uit Alba, de meestbegeerde en geurigste onder de truffels. "Het zorgt voor een unieke smaaksensatie voor culinaire fijnproevers en volmaakt eetgeluk." Na een rijk oogstjaar in 2010 is er dit jaar wederom ruim aanbod op de wekelijkse truffelmarkt in Alba, van waaruit de hele wereld wordt bediend door individuele aanbieders.
Het prijsniveau is op dit moment ongeveer hetzelfde als vorig jaar, met een gemiddelde kiloprijs van 2.000 tot 2.500 euro. Onder invloed van het weer en/of de vraag kan dat dit seizoen alsnog veranderen. De beroemde witte truffel uit Alba is doorgaans van oktober tot in de loop van december verkrijgbaar.
Restaurant Roberto's serveert tot en met maandag 12 december een exclusief Tartufo & Barolo-menu.

