In de RAI Amsterdam is woensdag 16 en donderdag 17 november de beurs Festivak voor evenementorganisators. Het thema is offline versus online. De doelgroep bestaat onder andere uit horecaondernemers. Zo is er een Nightlife Paviljoen met lezingen, seminars en presentaties.
Festivak speelt nadrukkelijk in op de behoeften van de verschillende bezoekers. Dat zijn beslissers voor de totale evenementen-verzorging en -industrie; brand(representatives); purchase- en productmanagers; uitgevers en media; vertegenwoordigers van publieke organisaties en gemeentelijke instellingen; marketing- en communicatieprofessionals.
Verder: advies-, citymarketing- sportservicebureaus; horeca,- leisure- en accommodatie-exploitanten; organisatoren van elke type event, zoals festivals, concerten, sportieve, culinaire, culturele en lokale evenementen.
Nightlife Paviljoen
De beurs kent onder andere het Nightlife Paviljoen, een initiatief van Nightlifde Magazine. Er is ruimte voor lezingen, seminars, presentaties en diverse standunits. Het doel is een brug slaan tussen exploitanten van (mega)clubs en discotheken én organisatoren van in- en outdoorevents.
"Beide doelgroepen zijn steeds meer met elkaar verweven", zegt de organisatie. "Steeds meer exploitanten van clubs organiseren zelf grote outdoorevents. Ook beschouwen steeds meer horecaondernemers hun exploitatieavond als een event."
Seminars
Verder worden op de beurs verschillende actuele thema’s aangedragen door middel van praktijkcases. Aan bod komen onderwerpen als: mobiele toepassingen voor de evenementenbranche, inzet sociale media, veiligheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en community-opbouw.
Door middel van symposia, voordrachten en exposities worden de bezoekers uitgedaagd om hun vakkennis te verbreden en te verdiepen.

