In Amsterdam is donderdag 17 november The Pop-Up Wine Bar geopend, naar eigen zeggen enig in zijn soort in Nederland. De zaak blijft 4 weken open en serveert 41 wijnen en champagnes per slok, glas en fles. Zo is er bijvoorbeeld de kostbare Chateau Petrus uit 1992 per glas te bestellen.
Veel van de wijnen zijn echter ook gewoon in de supermarkt of bij de slijterij verkrijgbaar. Daarnaast is er een kaart met kleine gerechten.
Inrichting
In elke ruimte van de zaak wordt met het interieur een andere (wijn)beleving opgeroepen. Er is een 'woonkamer', 'woonkeuken' of 'badkamer'. De rookruimte is in de 'slaapkamer'.
Uitgangspunt
Woordvoerder Elvira Wilthagen: "Een wijnbar trekt alle soorten wijnliefhebbers aan, aangevuld met mensen die gevoelig zijn voor hypes en altijd op zoek zijn naar nieuwe en bijzondere ervaringen in een stad".
Woordvoerder Robert Braam: "Kwaliteit van service en wijnen is voor ons een vanzelfsprekend uitgangspunt, waar de gasten en de partners op kunnen vertrouwen. Dat geldt trouwens ook voor de kleine gerechten en hapjes die op de kaart staan."
Proeverijen
De ruimte wordt opengesteld voor publiek maar is ook te gebruiken voor besloten proeverijen en feesten. Uitgangspunt blijft dat het een publiek toegankelijke plaats is en geen evenementenlocatie.
Initiatief
The Pop-Up Wine Bar is gevestigd aan de Marnixstraat 429 en is geopend van woensdag tot en met zondag. De wijnbar is een initiatief van Bubbles & Wines Amsterdam, East Village Concepts, Just out of the Box en By the glass.

