De club Sugarfactory in Amsterdam bestaat in april 7 jaar, is voortaan 7 dagen per week open en opent een extra podium. Dit niet-gesubsidieerde poppodium werd in 2005 opgericht met de missie om zowel kunst, performance als muziek aan te bieden op één plek.
Het nieuwe, kleine podium biedt ruimte voor allerlei soorten creatieve expressie door jonge organisaties, beginnende talenten en innovatieve initiatieven. Het doel is een dagelijkse programmering aan te bieden variërend van optredens van singer-songwriters tot stand-uppoetry.
Verder worden er kleinere, intieme clubavonden gehouden. Bezoekers betalen nooit meer dan 7 euro entree en af en toe helemaal niets.
7 dagen
Daarnaast is de Sugarfactory voortaan 7 dagen per week open. "We zien het leven als een feestje en waarom zou je het leven maar een paar dagen per week vieren? In een stad als Amsterdam moet je ook op maandagavond je portie creativiteit en cultuur kunnen opsnuiven", aldus Manne van der Zee, algemeen directeur Sugarfactory.
Creatief directeur Myra Driessen: "Verfrissing en continue verbetering is noodzaak, ook in clubland. Met 7 dagen open zijn willen we ons podium nog breder maken, ook juist voor het jonge en onbekende talent waarvoor de grotere poppodia nog een stapje te ver zijn."
Oprichting
Sugarfactory werd 7 jaar geleden opgericht door 4 ondernemers. Het nachttheater wordt, in tegenstelling tot vele poppodia, niet gesubsidieerd. Dit resulteert vaak in lagere budgetten, maar ook in meer vrijheid voor allerlei creatieve initiatieven.

