Branchenieuws

'Check je werkplek' wijst horeca op risico's

Check je werkplek wijst de (kleine) horecaondernemer op risico's in zijn zaak. De campagne is een initiatief van het Steunpunt RI&E-instrumenten en loopt tot eind 2012. "Uit onderzoek blijkt dat kleine ondernemers minder vaak risico-inventarisatie en –evaluatie (ri&e) toepassen."


"Terwijl dit hen juist helpt risico’s in de onderneming op te sporen en maatregelen te nemen zodat ongelukken voorkomen worden."

Speerpunten
De campagne richt zich vooral op de sectoren horeca en detailhandel. "De naleving van de ri&e-verplichting is in deze sectoren namelijk het laagst. Speerpunten van de campagne zijn dan ook de belangrijkste risico’s in deze sectoren."

Thema's
Elke 2 maanden wisselt de campagnesite van thema, waarbij de informatie over eerdere thema's beschikbaar blijft. Elk thema wordt geïllustreerd door een persoonlijk verhaal van een collega-ondernemer.

Het eerste thema is brandveiligheid. Daarna volgen agressie & geweld, snijden, tillen en hygiëne.