De Brabantse bierbrouwer Bavaria N.V. heeft in 2015 een recordomzet behaald. Zo steeg de omzet van 508,4 miljoen in 2014 naar 531,3 miljoen in 2015.
Het nettoresultaat werd verhoogd van 24,7 miljoen naar 30,2 miljoen. De resultaten zijn naar eigen zeggen te danken aan onder andere de specifieke groeimarkten binnen en buiten Europa en het efficiënter inrichten van de interne organisatie.
Mix
Frank Swinkels, CFO van Bavaria, licht toe: “We hebben het afgelopen jaar mooie stappen gemaakt met de juiste product-markt combinaties. Onze focus ligt op regionale teams en een optimale mix van producten en markten daarbinnen.” Buiten Europa zorgden o.a. Rusland, Cuba, Australië, Canada en Zuid-Korea voor omzetgroei.
Bakkerijbranche
De moutdivisie van Bavaria N.V. heeft volgens de brouwer een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de omzetstijging en het nettoresultaat. Ook de productie van speciality malt is gestegen. Deze specialty malt werd naast de whisky- en craftbeerindustrie ook voor het eerst aan de bakkerijbranche geleverd.

