Biernieuws

Nieuw biermerk wil vooral transparant zijn

Het relatief nieuwe HollandBier levert fustbier specifiek aan de Nederlandse horeca. Het merk wil bovenal transparant zijn.

HollandBier is een initiatief van Coolcarree in Amsterdam. De 2 eigenaren Rik Karsten en Marcel Lunter lanceerden eerder al een bier-in-box-systeem en mobiele tapinstallatie. Zowel in 2009 als 2013 ontvingen zij een Horecava Innovation Award.

Inmiddels heeft ook Tom van Erven Dorens, eigenaar van Biercontract.nl, zich als partner aangesloten bij HollandBier.

Doelgroep
HollandBier richt zich vooral op dat deel van de horecamarkt 'waar de grote brouwerijen niet of nauwelijks interesse in hebben'. "In veel gevallen zijn dat de horecazaken met minder grote volumes", aldus een woordvoerder.

Transparant
HollandBier wil de markt volledig transparant benaderen. "HollandBier kan simpelweg via de website worden besteld. Geen juridische constructies, geen bruikleen, en geen bierstaffels, maar simpelweg een prima bier tegen een scherpe prijs. Dit gecombineerd met een sterke merkuitstraling en een strikt eigen communicatie maakt HollandBier uniek."

Brouwerij
Hoewel HollandBier in Duitsland op authentieke wijze wordt gebrouwen bij het Beierse Ankerbrau, is de receptuur volgens de mannen geheel aangepast aan de Nederlandse smaakbeleving. "Het is een fris doordrink-bier, precies zoals de Nederlander het graag proeft."

Aanbod
HollandBier biedt pilsener en speciaalbieren zoals bockbier en hefeweizen. In de toekomst gaan ook zelfstandige slijterijen HollandBier aanbieden. In dat geval uiteraard gericht op de consument en veelal in combinatie met de verhuur van partymaterialen zoals mobiele taps.