Biernieuws

KHN niet blij met actie Grolsch

KHN is niet blij met een campagne van bierbrouwer Grolsch. De bedoeling is dat cafés die Grolsch schenken komende zomer 2 bier voor de prijs van één aanbieden. 

Directeur Lodewijk van Grinten van KHN laat via Twitter weten dat zijn organisatie 'prijsstunts met alcohol ongepast en ongewenst' vindt. Donderdag 6 mei ontving KHN tientallen telefoontjes van ondernemers die zich over de campagne beklaagden. De voorzitter schrijft dat veel ondernemers de actie niet willen, maar onder druk geen protest durven laten horen tegen de, volgens KHN, opgelegde actie.

Grolsch laat 10 miljoen '2-halen, 1 betalen'-bonnen verspreiden via supermarkten, Facebook en op straat. Er zit geen maximum aan het aantal bonnen per persoon.

Keuze
Grolsch laat in de Twentsche Courant Tubanitia weten de actie te betreuren. "De actie wordt juist opgezet om meer gasten naar de horeca te trekken. We weten immers allemaal dat zowel consumenten als de horeca het moeilijk hebben door de crisis. Volgens Grolsch is de actie volledig in lijn met de geldende Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. "Horecagelegenheden hebben zelf de keuze of ze al dan niet willen meedoen aan deze actie."