<Advertorial>
Van 18 tot en met 22 november vindt weer de horeca- en cateringsector Horeca Expo plaats. Naast het gebruikelijke aanbod op deze multisectoriële topbeurs focust Horeca Expo dit jaar op het thema ‘At your service!’.
Met deze baseline plaatst Horeca Expo de klant centraal. Deze editie, in Flanders Expo Gent, wordt de nadruk gelegd op het belang van hospitality en een gepersonaliseerde aanpak naar de klanten. Ook nieuwe technologieën en trends zoals social media en smartphones zorgen ervoor dat de beleving en benadering van de klanten op een andere manier gebeurd.
De kracht van sociale media
Mond-tot-mondreclame is een vorm van publiciteit die door de jaren heen altijd heel belangrijk is geweest voor de horecasector. Deze vorm van communicatie heeft de laatste jaren een andere invulling en benadering gekregen door de komst van sociale media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Omdat deze communicatiekanalen snel, efficiënt én gratis zijn, legt Horeca Expo dit jaar ook de nadruk op deze sociale media. Diverse tips & tricks kunt u de komende maanden vinden op http://www.facebook.com/horecaexpo of http://www.twitter.com/horecaexpo.
Smartphones en applicaties
Naast de kracht van de sociale media, bestaan er ondertussen ook heel wat nieuwe toestellen, zoals smartphones en tablets, die het mogelijk maken om snel een foto of mening over uw horecazaak te plaatsen op het internet. Het vinden van uw horecazaak gaat ook sneller dan vroeger via o.a. uw eigen website of Google Maps. Zo kan de klant er foto’s, reviews én ook de menukaart op terugvinden. Wie een goede pagina heeft, maakt al direct meer kans om uitgekozen te worden door de klant. Op Horeca Expo kunt u met uw smartphone de nieuwe Horeca Expo-applicatie kunnen downloaden, maar ook kunnen kennismaken met deze nieuwe vorm van technologie.
Voor meer informatie over Horeca Expo kunt u terecht op www.horecaexpo.be .
Dit najaar vindt ook de vakbeurs HORECA 2013 plaats in Autotron Rosmalen. Voor meer informatie www.easyFairs.com/HORECA-NL.

