Op donderdag 11 mei gaat de zesde Week van het Nederlandse bier van start. Traditiegetrouw wordt deze week geopend met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag.
Tijdens deze jaarlijks terugkerende week kunnen consumenten kennis maken met de rijkheid van de Nederlandse biercultuur. Ze proeven de verscheidenheid aan Nederlandse bieren tijdens bierproeverijen en festivals, ze ontdekken de mogelijkheden van bier & spijs bij speciale biermenu’s in de horeca en kunnen genieten van tal van andere activiteiten die rondom Nederlands bier worden georganiseerd door heel Nederland. De week is een initiatief van de Stichting Week van het Nederlandse Bier.
Bierproeffestival & Nederlandse Brouwerijdagen
Traditiegetrouw start de Week met het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag (11 tot en met 13 mei) waar bezoekers kunnen genieten van meer dan 150 soorten Nederlandse bieren gepresenteerd door 43 brouwerijen. Op 19, 20 en 21 mei wordt de Week afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen. In dit weekend openen de Nederlandse brouwerijen hun deuren voor publiek.
Ongekend populair
Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: “Bier is in Nederland ongekend populair. Zo telt ons land op dit moment meer dan 425 brouwerijen die gezamenlijk vele honderden verschillende bieren brouwen. Dit is ook terug te zien in de horeca waar bier een steeds prominentere plaats op de menukaart inneemt. De Week van het Nederlandse Bier is een mooi moment om de grote variëteit aan smaken en mogelijkheden onder de aandacht te brengen!”
Globaal programma
• 11 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier
• 11 mei t/m 13 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag
• 19, 20 en 21 mei: Nederlandse Brouwerijdagen
• Gedurende hele Week: tal van activiteiten door heel het land
Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

