Bij het managen van een restaurant komt veel kijken. Tijd is geld en als ondernemer doe je er alles aan om grip te houden op je restaurant. Met Guestplan als reserveringstool wordt je veel uit handen genomen. Verschillende functies ondersteunen de restaurateur en het gehele team bij het managen en stroomlijnen van de organisatie.
Het is belangrijk om er even voor te gaan zitten wanneer je van start gaat met het gebruiken van een reserveringssoftware. Guestplan is weliswaar snel en makkelijk te gebruiken maar wil je er écht alles uithalen en het inzetten zoals het bedoeld is, dan is het aan te raden om je de software stap voor stap eigen te maken. Op die manier zal het optimaal z’n werk doen en dienen als marketing- én efficiëntie tool.
Tafelschikkingen; loslaten en vertrouwen op onze software
Een van de functies is tafelschikkingen. Een functie die regelmatig onderbelicht blijft terwijl het juist een tool is die tijdbesparend werkt en je omzet laat groeien. Om die reden staat deze functie bij de gebruikers standaard aan. Vertrouwen in de software van Guestplan maakt dat je alle beslommeringen rondom reserveren kunt loslaten. Neem Center Parcs Europa, een grote keten die met het juiste gebruik van de software helemaal niet meer omkijkt naar de reserveringen die binnenkomen. Er wordt niets meer geprint en niets meer handmatig gedaan. Alles gaat volautomatisch.
QR-codes
Juist nu met het gebruik van QR-codes is dit een tool waar elke Guestplanner mee zou moeten werken. Met een QR-code op je raam of deur kunnen potentiële gasten gemakkelijk en snel een reservering maken. Laat ze de QR-code scannen en Guestplan koppelt de reservering automatisch aan de tafel die beschikbaar is. Hetzelfde geldt voor reserveringen die via jouw website gemaakt worden. Tevens zorgt deze tool ervoor dat jouw restaurant nooit overboekt kan worden maar altijd optimaal bezet zal zijn. Tafelschikkingen worden automatisch aangeleerd tijdens het werken met Guestplan. Voor restaurantketens die Guestplan gebruiken is dit een onmisbare tool geworden. Het neemt veel werk uit handen; kostbare tijd die zo op een andere manier besteed kan worden. Zo wordt de software van Guestplan ook wel de logistiek van het bedrijf genoemd. Guestplan wijst automatisch tafels toe precies zoals jij dat zelf zou doen. Er komt geen werknemer meer aan te pas.
Over Guestplan
100% gastvrij, betaalbaar en optimaal gebruiksgemak. Dat is waar het bij Guestplan om draait. Al ruim 15 jaar biedt Guestplan een 360° reserveringssysteem voor restaurants met gebruiksvriendelijke functies die online reserveringen, tafelbeheer, plattegronden en meer ondersteunen. Wereldwijd werken toonaangevende restaurants en ketens met het digitale reserveringssysteem van Guestplan waarmee ze hun reserveringen visualiseren in interactieve en gemakkelijke overzichten.